آموزش کامپیوتر

آموزش مبتدی تا پیشرفته کامپیوتر

تست اتصال مودم به کامپیوتر

۱
  • بوسیله cheeta
  • در آموزش شبکه
  • — 10 آذر, 1392

قبلا در پست اتصالات کامپیوتر و مودم نحوه وصل شدن سیستم کامپیوتر به مودم را آموزش دادیم. حالا میخواهیم روشی را آموزش دهیم که به وسیله آن میتوان از درست بودن اتصال مودم و کامپیوتر اطمینان حاصل کرد.

قبلا در پستی با نحوه باز کردن پنجره Command Prompt آشنا شدیم، حالا با استفاده از دستوراتی ساده در این پنجره میتوانیم از اتصال مودم و کامپیوتر اطمینان حاصل کنیم.

قبل از این که دستوری را در پنجره Command Prompt تایپ کنیم باید آی پی مودم را داشته باشیم. آی پی مودم های adsl معمولا 192.168.1.1 است ولی در برخی مدل ها 192.168.2.1 و یا 192.168.1.2 میتواند آی پی مودم adsl باشد. این آی پی را طبق آموزش پیدا کردن آی پی لوکال میتوانید از طریق لوکال سیستم هم به دست بیاورید یا از دفترچه راهنمای مودم استفاده کنید و یا ممکن است این آی پی که از عددی شامل 4 بخش تشکیل شده است در زیر مودم یا اکسس پوینت درج شده باشد.

بعد از این که آی پی مودم را به دست آوردید کافیست از دستور ping استفاده کنید تا وضعیت اتصال مودم و کامپیوتر را مورد بررسی قرار دهید.

ابتدا دستور ping 192.168.1.1 را در پنجره Command Prompt تایپ کرده و اینتر بزنید:

بررسی اتصال مودم و کامپیوتر

گرفتن ping مودم در محیط Command Prompt

در صورتی که دستور را به درستی تایپ کرده باشید در سطر بعدی با این پیغام رو به رو خواهید شد:

Ping 192.168.1.1 with 32 bytes of data

در سطر بعد از این پیغام در حالت معمول سه پیغام کلی وجود دارد که ممکن است پیش بیاید و هر کدام از این سه پیغام میتواند نشان دهنده درست بودن اتصال، مشکل دار بودن اتصال و یا انجام نشدن اتصال باشد.

حالت اول:

اتصال مودم و کامپیوتر

درست بودن اتصال مودم به کامپیوتر یا لب تاب

Raply from 192.168.1.1: bytes=32  time<1ms  TTL=64

این پیغام نشان دهنده این است که سیستم شما مودم را به خوبی می شناسد یا اصطلاحا ping میکند،طبق  پیغامی که در شکل بالا میبینید سیستم شما در زمان 1 میلی ثانیه مودم را پینگ میکند ( time=1ms ) و همانطور که قبلا ذکر شد هر چه این مقدار کمتر باشد سرعت اتصال شما مطلوب تر است، پس با این حساب کار را درست انجام داده اید و در این حالت سیستم شما به خوبی به مودم متصل است.

حالت دوم:

اشکال در اتصال مودم به سیستم

ping نشدن مودم توسط کامپیوتر یا لب تاب

Request timed out

خیلی خلاصه این پیغام نشان دهنده این است که در مدت زمان تست شده سیستم شما نتوانست آی پی مشخص شده را ping کند و به زبان ساده یعنی مودم  برای سیستم قابل شناسایی نیست. مودم را وصل کرده اید اما یک جای کار ایراد دارد معمولا این مشکل با ست کردن آی پی روی کارت شبکه برطرف خواهد شد. ( برای دیدن آموزش آی پی دادن به کارت شبکه این پست را بخوانید )

حالت سوم:

مشکل وصل نبودن مودم

اشکال در اتصال مودم و کامپیوتر

Destination host unreachable

دستگاه مودم وصل نیست، یا اگر وصل است سیستم اتصال معتبری را نمیشناسد، ممکن است یکی از اشکالات زیر پیش آمده باشد:

– – لوکال سیستم غیر فعال است.

– کابل شبکه وصل نباشد و یا اشکال داشته باشد.

– درایور کارت شبکه به درستی نصب نشده باشد و یا کارت شبکه مشکل دارد.

برچسب ها : Command Promptآموزش ویندوزکارت شبکهلوکالمودم adsl

1 دیدگاه

  1. مریم گفت:
    ۱۳۹۳-۰۶-۱۹ در ۷:۱۴ ق٫ظ

    با سلام و احترام
    هنگام ورود به ویندو ز اکس پی پک سه که تاز نصب کرده ام پیام زیر می اید برای رفع ان چه کنم
    با تشکر
    user Environment

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نوشته قبلی آموزش ساختن ایمیل در سرویس ایمیل گوگل – جی میل
  • مطلب بعدی ریست کردن و رفع خرابی های اینترنت اکسپلورر
  • نوشته‌های تازه

    • آموزش ساخت دیتابیس در CPanel
    • هک تلگرام ، آموزش تنها روش واقعی موجود
    • راهنمای تصویری تغییر زبان اندروید
    • آموزش کانفیگ مودم billion – بخش اول
    • آموزش نصب لانچر روی گوشی های اندرویدی
  • آخرین دیدگاه‌ها

    1. ناشناس در دیدن ایمیل های دریافتی در جی میل
    2. مسعود در ریست کردن و رفع خرابی های اینترنت اکسپلورر
    3. ناشناس در ریست کردن و رفع خرابی های اینترنت اکسپلورر
    4. ابراهیم در دیدن ایمیل های دریافتی در جی میل
    5. مریم در دیدن ایمیل های دریافتی در جی میل



کپی و استفاده از متون و تصاویر اموزشی کاملا آزاد می باشد، اگر با ذکر منبع باشد که چه بهتر ...